Norija za plišastimi igračami iz Kitajske se ohlaja, cene navzdol

Posel Forbes Slovenija 11. septembra, 2025 18.00
featured image

Zbiratelji plišastih figuric Labubu, ki so letos obnorele svet, postajajo bolj previdni glede vrednosti teh dizajnerskih igrač.

11. septembra, 2025 18.00

Premija, ki so jo še nedavno dosegale plišaste zbirateljske igrače Labubu pekinškega proizvajalca Pop Mart, se na sekundarnih tržnicah na Kitajskem zmanjšuje, kar kaže na upadanje špekulativnega povpraševanja, poroča Bloomberg.

Po podatkih, pridobljenih s kitajskih platform za preprodajo, se je premija za preprodajo najnovejše izdaje proizvajalca igrač Pop Mart – škatle s 14 mini figuricami Labubu – znižala za 24 odstotkov v primerjavi z vrhuncem pred dvema tednoma. Komplet je v zadnjih treh dneh na kitajski platformi za sekundarno prodajo Qiandao, ki se osredotoča na igrače, v povprečju stal 1.594 juanov (190 evrov), v primerjavi s prvotno maloprodajno ceno 1.106 juanov (132 evrov).

Podatki s tržnice Xianyu, ki je v lasti spletnega trgovca Alibaba Group, kažejo, da polovica potrošnikov pričakuje, da se bodo cene mini Labubujev še znižale. Medtem 38 odstotkov potrošnikov meni, da se bo tudi vrednost nekoliko večje različice igrače znižala, kar kaže na upadanje zaupanja v potencial preprodaje igrače.

Po izdaji mini različice igrač so upadle tudi preprodajne cene nekaterih prejšnjih izdaj. Različica iz serije Labubu 3.0, ki je bila junija na tržnici Qiandao prodana za več kot 4.000 juanov (478 evrov), je zdaj na voljo za 752 juanov (90 evrov). Uradna maloprodajna cena je sicer 99 juanov, kar je slabih 12 evrov.

Upad premije je v kontrastu s povpraševanjem po igračah, saj so še prejšnji mesec oboževalci Labubujev na Kitajskem, v ZDA, na Japonskem in v Južni Koreji v nekaj minutah razgrabili zadnjo izdajo. Za veliko priljubljenost igrač so med drugim poskrbele zvezdnice in vplivnice, kot je Lisa iz K-pop skupine Blackpink.

Igrače Labubu
Zbirateljske igrače Labubu so še prejšnji mesec razgrabili oboževalci v več državah (Foto: PROFIMEDIA)

Delnica ena zvezd hongkonške borze

Pop Mart je padec cen na trgu rabljenih izdelkov delno pripisal povečani proizvodnji, zaradi katere so po besedah ​​tiskovnega predstavnika izdelki podjetja dostopnejši potrošnikom. “Dolgoročno bo to bolj ugodno za nadaljnji razvoj poslovanja podjetja,” je tiskovni predstavnik odgovoril na vprašanja Bloomberga.

Delnice Pop Marta, ki kotirajo na hongkonški borzi, so se v zadnjih treh trgovalnih dneh znižale za 11 odstotkov. Analitiki Morgan Stanley so v nedavnem poročilu zapisali, da so se temelji Pop Marta v zadnjem času očitno oslabili, in to pripisali morebitnemu pomanjkanju premije pri nadaljnji prodaji mini igrač Labubu.

Delnica Pop Marta je bila letos ena zvezd hongkonške borze s približno 200-odstotno rastjo, kar je tržno vrednost podjetja dvignilo na 370 milijard hongkonških dolarjev (dobrih 40 milijard evrov). V prvem polletju so se prihodki podjetja povečali za 204 odstotke na 13,88 milijarde juanov (1,66 milijarde evrov). Čisti dobiček se je povečal za 386 odstotkov na 4,68 milijarde juanov (559,39 milijona evrov).

Z nezadržno rastjo vrednosti delnice je ustanovitelj in glavni izvršni direktor podjetja Vang Ning postal eden najmlajših milijarderjev na Kitajskem, še piše Bloomberg.